نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

خرید جذاب رئال مادرید طلاست؟| آینده‌ای به‌نام «اورلین شوامنی»

  • کد خبر: ۱۲۶۴۸۶
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
خرید جذاب رئال مادرید طلاست؟| آینده‌ای به‌نام «اورلین شوامنی»
درباره طلای ۲۴‌عیار رئال که معلوم شد ارزش ۸۰ میلیون یورو را داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اورلین شوامنی با درخشش در دیدار برابر اتلتیکو، نشان داد ارزش خرید به این قیمت را داشته است. خروج کاسمیرو از رئال، به‌معنای پایان یک دوران در خط هافبک رئال‌مادرید بود؛ دورانی با درخشش مودریچ و کروس در کنار هافبک برزیلی که ثمره‌اش فتح پنج لیگ قهرمانان اروپا بود. رئال تحت هدایت کارلتو، اما فعلا دل‌تنگ خروج بازیکنانش نیست؛ تنها تیم در میان پنج لیگ معتبر اروپا که رکورد صددرصد پیروزی را از خود برجا گذاشته است و ستارگان جوانش به‌خوبی در کنار باتجربه‌تر‌ها می‌درخشند.

اورلین شوامنی، خرید گران‌قیمت تابستانی رئال‌مادرید بود که با انتقالی به‌ارزش ۸۰‌میلیون یورو راهی سانتیاگوبرنابئو شد تا جان تازه‌ای به خط هافبک کهکشانی‌ها ببخشد. او در کنار ادواردو کاماوینگا، مصداق بارز راهبرد فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی رئال‌مادرید است.

دوران جدید در پایتخت

با پایان سلطنت هشت‌ساله کاسمیرو در کنار کروس و مودریچ و همچنین فتح افتخارات پرشمار، حالا دورانی جدید در پایتخت آغاز شده است و شوامنی، مشق تبدیل‌شدن به نقش اول خط هافبک می‌کند. کاسمیرو، در بازپس‌گیری توپ خبره بود و پس از انتقالش به منچستریونایتد، پیش‌بینی می‌شد خط هافبک رئال کمی به مشکل بخورد؛ اما درایت کارلتو در کنار مدیریت پرس، از موضوع دیگری حکایت داشت. درحالی که کروس سی‌ودوساله و مودریچ سی‌وهفت‌ساله هستند، تغییر در خط هافبک قهرمان اروپا اجتناب‌ناپذیر است و کهکشانی‌ها حالا با مهره‌ای جدید در مثلث مقدس خط میانی‌شان به‌دنبال آینده هستند؛ آینده‌ای که بدون‌شک در آن نام اورلین شوامنی را بیش از پیش خواهیم شنید.

تغییر فاز، بدون کمترین خسارت

هافبک بیست‌ودو‌ساله، یک مهره تدافعی کاملا درخشان است. توانایی‌های شوامنی در بازپس‌گیری توپ و جلوگیری از حملات حریف، بدون‌شک نقطه قوت اوست و در همه ارکان دفاعی درخشان ظاهر می‌شود. شوامنی حتی به‌راحتی در فاز تهاجمی هم ظاهر می‌شود، بدون آنکه کوچک‌ترین خللی در عملکردش در فاز تدافعی ایجاد شود. فصل جاری لالیگا، شوامنی به‌طور میانگین در هر بازی نقش اول سیزده دوئل است و پس از بازپس‌گیری توپ، توانایی‌اش در حمل توپ و تنظیم ریتم بازی را در کنار لوکیتا و تونی کروس به رخ می‌کشد.

او میانگین در هر بازی این فصل لالیگا، هفت قطع توپ موفق داشته و از‌این‌حیث، هفتمین بازیکن برتر مسابقات است. او باتوجه‌به وضع فیزیکی‌اش نیز در دوئل‌های هوایی درخشان ظاهر می‌شود و نرخ موفقیت ۷۸‌درصد را از خود برجا گذاشته است. شوامنی در همه نقاط زمین حاضر بوده و در یک جمله، یکی از بهترین هافبک‌های میانی در عصر حاضر فوتبال اروپاست.

شوامنی، حتی بهتر از کاسمیرو

از نظر تنظیم ضربان بازی و دراختیارداشتن مالکیت، اما شوامنی مهره‌ای کاملا متفاوت از کاسمیرو است. زمان دراختیارداشتن مالکیت توپ به‌ویژه هنگامی که تیم حریف برای بازپس‌گیری توپ فشار می‌آورد، کاسمیرو عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش نمی‌گذاشت و این درحالی است که سایر بازیکنان ترجیح می‌دانند در چنین مواقعی، توپ را به هم‌بازی برزیلی‌شان نسپارند. شوامنی، اما عملکردی کاملا متفاوت از کاسمیرو داشته است و نبوغ منحصربه‌فردی از خودش در زمان دراختیارداشتن مالکیت به نمایش می‌گذارد. یکی از نکاتی که شوامنی را از کاسمیرو، نه‌تن‌ها متمایز می‌کند، بلکه به او برتری می‌بخشد، توانایی در ارسال پاس صحیح، زیر فشار تیم رقیب است.

آنچلوتی، سرمربی خوشبخت

از تعداد ۲۳۳ پاس صحیح شوامنی در این فصل لالیگا، ۲۵ درصد پاس‌ها به‌سمت فاز تدافعی تیم حریف فرستاده شده و پاس گل ارسالی برای رودریگو در دقیقه ۱۸ دیدار مقابل اتلتیکو تعریف کامل و جامعی از عملکرد او ارائه می‌کند. هافبک فرانسوی، موفق شده است بیشترین حمله مستقیم در لالیگا را تدارک ببیند (۲۴) و با حضور وینیسیوس، فده والورده، رودریگو و وینگر‌های سرعتی، خیال آنچلوتی از بابت عملکرد بی‌نقص تیمش راحت است. سرمربی ایتالیایی حالا با خیالی کاملا آسوده می‌تواند به تماشای هنرنمایی شاگردانش بایستد و به‌جای ارائه دستورات تاکتیکی هم‌زمان با دراختیارداشتن مالکیت، صرفا ابرویی بالا بیندازد و خیالش راحت باشد که تفکراتش موبه‌مو در زمین پیاده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->